Potrivit ACAROM (Asociația constructorilor de automobile din România) înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în august 2022 cu -22.26% față de august 2021, atingând un volum de 12.538 unități. Pe primele opt luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 83.349 unități, în creștere cu 5.08% față de perioada similara din 2021, respectiv 79.320 unități. In ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în august 2022 cifra de 28.048 unități, o scădere de -19.46% fata de august 2021. Pe primele opt luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 213.413 unități, în scădere cu -20.96% față de perioada similara din 2021, respectiv 270.016 unități. Clasamentul pe mărci, autoturisme noi, ianuarie-august 2022: DACIA = 24.148 unități TOYOTA = 6.860 unități HYUNDAI = 6.607 unități FORD = 6.062 unități SKODA = 5.508 unități VOLKSWAGEN = 5.242 unități RENAULT […]
Lansate oficial abia în 2020, testele Green NCAP au ca scop definirea celor mai eficiente mașini electrice de pe piață. Aceste testări sunt susținute de FIA, ADAC dar și de Euro NCAP, bineînțeles, alături de alte instituții din state precum Germania, Italia, Marea Britanie și altele. În cadrul celui mai recent test, care a avut loc chiar luna aceasta, oficialii companiei au descoperit că Dacia Spring bate nume mult mai mari (la propriu și figurat) atunci când vine vorba despre scorul său verde. Micuțul model de la Dacia a obținut un rating de 5 stele per total, cu scoruri impresionante pe categorii. Spring a primit nota 10 din 10 în categoria „Clean Air Index”, 9.8 din 10 la categoria „Energy Efficiency Index” și 10 din 10 la categoria „Greenhouse Gas Index”. Green NCAP a evidențiat faptul că, puterea sa mică joacă în avantajul său în cadrul acestor teste, și avantajează folosirea sa în oraș. Pe de altă parte, aceeași putere redusă înseamnă că autonomia pe autostradă este de doar 140 de kilometri. În cadrul testelor Green NCAP, […]
Potrivit unui raport publicat în The Times, guvernul Franței a mărit dimensiunea subvenției pe care o oferă persoanelor care își schimbă mașinile cu combustie internă pentru biciclete electrice la 4.000 de euro de persoană. Banii sunt meniți să încurajeze oamenii să renunțe la mijloacele de transport poluante în favoarea unora mai curate, mai ecologice. Oamenii care își vor vinde mașinile și locuiesc în zone urbane cu emisii scăzute și au un venit pe gospodării mici (low-income households) sunt calificați să primească întreaga subvenție pentru a o cheltui pentru achiziționarea unei biciclete electrice. Bicicletele care sunt convenționale și nemotorizate sunt, de asemenea, eligibile pentru stimulent. Cetățenii francezi cu venituri mai mari pot solicita și aceștia subvenții însă ele vor fi mai mici. Introdusă inițial anul trecut, subvenția a fost majorată recent după ce oficialii au stabilit că este nevoie de mai mult pentru a ajunge din urmă cu rivalii iubitori de biciclete precum Olanda, Germania și Danemarca. Potrivit guvernului francez, 9% din populația țarii va trece la biciclete până în 2024, […]
Mașinile second-hand importate vor putea fi înmatriculate în România doar de persoanele al căror nume apare în documentele de achiziție. Registrul Auto Român (RAR) a încheiat un protocol de colaborare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care documentele de achiziție sunt scanate de angajații RAR și transmise în format digital către ANAF pentru verificări. Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE și pentru care se solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România. RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție. Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte și documentele de achiziție intracomunitară (factură sau contract de vânzare-cumpărare). Reprezentanții RAR se asigură că solicitantul activității este fie achizitorul intracomunitar, fie împuternicitul acestuia. Documentele de achiziție pot fi […]
Uniunea Europeană a anunțat, oficial, că toate mașinile noi vândute din iulie 2024 vor fi echipate cu sisteme care împiedică depășirea limitelor de viteză. De asemenea, toate mașinile lansate după iulie 2022 vor trebui să fie echipate cu acest sistem. UE a venit cu patru tipuri diferite de dispozitive anti-viteză, dintre care producătorii auto sunt liberi să aleagă doar unul, deși unii au optat să instaleze mai multe tipuri. La capătul pur și simplu enervant al scalei se află un avertisment sonor care va suna pentru a-l avertiza pe șofer că se deplasează peste limita de viteză legală, mașina recunoscând acea limită fie prin citirea indicatoarelor rutiere, fie prin utilizarea datelor GPS despre drum. În cazul în care un producător de mașini nu consideră că este un factor de descurajare suficient, el poate furniza șoferului o vibrație de avertizare precum cea pe care o primim deja de la sistemele de avertizare la părăsirea benzii. Unde lucrurile încep cu adevărat să ajungă SF, este vorba despre un sistemele de feedback haptic. […]
Începând cu 1 iulie 2022, Raportul autoDNA de istoric al vehiculului va oferi clienților noștri valori suplimentare. Pentru a răspunde tendințelor mondiale, procesul de cumpărare de pe website a fost simplificat, devenind mai ușor și mai intuitiv. Schimbările urmăresc să ofere clienților noi beneficii, care au fost inspirate de soluții moderne introduse și aplicate pe piețele mondiale.
Un studiu marca Footman James, un furnizor de asigurări de vehicule, susține că mașinile vechi sunt mai puțin dăunătoare mediului în general decât mașinile moderne, inclusiv vehiculele electrice. Această concluzie ia în considerare utilizarea limitată a vehiculelor vechi pe tot parcursul anului, în contrast cu mașinile moderne care sunt adesea folosite zilnic, generând în același timp cantități mari de carbon în timpul producției lor. Potrivit studiului, o mașina veche din UK emite 563 kg de CO2 anual, deoarece proprietarii de mașini vechi/clasice le conduc pe o medie de 1.931 km anual. În timp ce vehiculele moderne au emisii de CO2 semnificativ mai mici pe km, ele sunt conduse pe distanțe mult mai lungi pe an și vin cu o amprentă de carbon destul de mare chiar din fabrică. Studiul sugerează că amprenta de carbon în timpul producției unui autoturism mediu precum VW Golf este de 6,8 tone de CO2. Un vehicul modern cu baterie electrică, cum ar fi Polestar 2, crește această cifră la 26 de tone de CO2 chiar […]
Noua taxă de poluare în București: amenzile vor ajunge la 5.000 de lei Consilierii USR, PNL și PMP, fără acordul sau suportul primarului Nicușor Dan, și-au dat mâna pe marginea unui proiect de taxă de poluare. Aceasta ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2023 în București, iar cei mai loviți vor fi posesorii de mașini vechi și foarte vechi. Tariful pentru un an va fi de 5.500 de lei Potrivit proiectului, cei care vor dori să circule în București cu o mașină non-Euro sau una care are o normă de poluare Euro 1 sau Euro 2, vor fi nevoiți să plătească zilnic 20 de lei. Pentru 3 zile, taxa ar putea fi de 55 de lei, iar pentru o săptămână, ar putea ajunge la 120 de lei. Un abonament de o lună va costa 500 de lei iar tariful pentru un an va fi de 5.500 de lei. La fel vor plăti cei cu mașini înmatriculate în alte județe dar care vor să circule pe străzile din […]
Jumătate dintre români vor să-și cumpere mașini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea și a proteja mediul. Infrastructura de încărcare rămâne principalul motiv de reticență, potrivit unui studiu Deloitte. Mașinile hibride și electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români (46%), care spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea mașină, reiese din studiul Deloitte, realizat în 25 de țări din întreaga lume, inclusiv România. Mediu, sănătate, cost Dintre aceștia, cei mai mulți (63%) ar face o astfel de achiziție datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut față de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivați de protecția mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atrași de stimulentele acordate de stat. Hibrid vs. Full Electric Dintre participanții din România care preferă o mașină electrică, cei mai mulți ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru mașinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenților români având o astfel de opțiune. 54% dintre români spun că și-ar menține preferința chiar […]
În luna Aprilie 2022, înmatriculările de auto noi în UE au scăzut cu 20,6%, conform ACE (Asociația producătorilor europeni de automobile). Acest fond vine pe o scădere totală de 14,4% a înmatriculările de auto noi pentru primele 4 luni ale anului 2022 în UE. Potrivit raportului ACEA privind înmatriculările din luna aprilie 2022, în Europa au fost înmatriculate 684,506 de mașini noi, cu 20.2% mai puține decât în aceeași perioadă din 2021. În ceea ce privește bilanțul primelor 4 luni ale anului, europenii au înmatriculat 3.583.587 de vehicule noi, cu 13% mai puține decât în același interval din 2021. Din ianuarie până în aprilie 2022, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 14,4% în UE, totalizând 2.930.366 de unități. Scăderea substanțială a vânzărilor de mașini din martie și aprilie a dus la scăderea performanței cumulate. În ceea ce privește înmatriculările noi din România situația stă diferit. În aprilie 2022 în Romania s-au înmatriculat 8,649 vehicule, cu 8% mai mult decât în același interval din 2021, 6,862.
AFM, Administrația Fondului de Mediu anunță că noua sesiune de înscriere în Programele Rabla Clasic și Rabla Plus va începe în 13 mai. Potrivit noului calendar, în perioada 13-31 mai 2022, se va defășura prima sesiune din noua configurație, timp în care persoanele fizice se vor putea înscrie în cadrul celor două programe prin intermediul dealerilor autorizați, iar persoanele juridice vor putea depune dosarele de finanțare prin accesarea aplicației informatice puse la dispoziție de AFM. Totodată, Administrația anunță că bugetele alocate persoanelor juridice în Programele Rabla Clasic și Rabla Plus vor fi divizate. În plus, AFM a desfășurat o analiză a celor două programe, de la demararea acestora, în anul 2020, până în prezent și a identificat sume neutilizate, care pot fi puse la dispoziție pentru noile sesiuni de înscriere. Astfel, bugetele pentru această sesiune, rezultate în urma suplimentării și care vor fi puse la dispoziție, sunt: • Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane fizice – 335.500.000 lei; • Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane juridice – 123.000.000 lei; • Programul Rabla […]
Testele Euro NCAP se dovedesc din ce în ce mai dure pentru mașinile mărcii Dacia, iar noutatea face ca cel mai recent punctaj pentru un model al mărcii să fie acordat fără ca măcar mașina să fie testată. Dacia Jogger a căzut în malaxorul de testare/punctare al celor de la Euro NCAP, o organizație independentă care acordă note autovehiculelor vândute în Europa pe baza unor teste de impact și, mai nou, și pe baza evaluării sistemelor electronice de siguranță. Cel mai nou model al Dacia a intrat în categoria automobilelor punctate fără test, deoarece este asimilat din punct de vedere tehnic cu modelul Sandero. În urmă cu doi ani, hatchback-ul Dacia a fost evaluat la 2 stele Euro NCAP, din cauza deficiențelor la capitolul electronică. Sistemele de asistență ale familiei Sandero – Logan sunt mai simple decât în cazul altor mașini. De exemplu, frânarea AEB nu este funcțională decât pentru impactul cu alte vehicule, nu și cu pietonii sau bicicliștii. Din aceste motive, Sandero a fost depunctat, deși la testul […]