Cele mai citite

RAR: noi măsuri pt. combaterea evaziunii fiscale privind importul de mașini SH

1 august 2022

Mașinile second-hand importate vor putea fi înmatriculate în România doar de persoanele al căror nume apare în documentele de achiziție. Registrul Auto Român (RAR) a încheiat un protocol de colaborare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care documentele de achiziție sunt scanate de angajații RAR și transmise în format digital către ANAF pentru verificări. Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE și pentru care se solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România. RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție. Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte și documentele de achiziție intracomunitară (factură sau contract de vânzare-cumpărare). Reprezentanții RAR se asigură că solicitantul activității este fie achizitorul intracomunitar, fie împuternicitul acestuia. Documentele de achiziție pot fi […]

3Min.
Toate articolele

UE: din 2024 toate mașinile noi vor avea sisteme împotriva depășirii limitei de viteză

12 iulie 2022

Uniunea Europeană a anunțat, oficial, că toate mașinile noi vândute din iulie 2024 vor fi echipate cu sisteme care împiedică depășirea limitelor de viteză. De asemenea, toate mașinile lansate după iulie 2022 vor trebui să fie echipate cu acest sistem. UE a venit cu patru tipuri diferite de dispozitive anti-viteză, dintre care producătorii auto sunt liberi să aleagă doar unul, deși unii au optat să instaleze mai multe tipuri. La capătul pur și simplu enervant al scalei se află un avertisment sonor care va suna pentru a-l avertiza pe șofer că se deplasează peste limita de viteză legală, mașina recunoscând acea limită fie prin citirea indicatoarelor rutiere, fie prin utilizarea datelor GPS despre drum. În cazul în care un producător de mașini nu consideră că este un factor de descurajare suficient, el poate furniza șoferului o vibrație de avertizare precum cea pe care o primim deja de la sistemele de avertizare la părăsirea benzii. Unde lucrurile încep cu adevărat să ajungă SF, este vorba despre un sistemele de feedback haptic. […]

3Min.
Ce este nou la autoDNA.ro?

Noul raport autoDNA de istoric al vehiculului

1 iulie 2022

Începând cu 1 iulie 2022, Raportul autoDNA de istoric al vehiculului va oferi clienților noștri valori suplimentare. Pentru a răspunde tendințelor mondiale, procesul de cumpărare de pe website a fost simplificat, devenind mai ușor și mai intuitiv. Schimbările urmăresc să ofere clienților noi beneficii, care au fost inspirate de soluții moderne introduse și aplicate pe piețele mondiale.

4Min.
Toate articolele

Studiu: Mașinile vechi sunt mai puțin dăunătoare pentru mediu decât mașinile electrice

21 iunie 2022

Un studiu marca Footman James, un furnizor de asigurări de vehicule, susține că mașinile vechi sunt mai puțin dăunătoare mediului în general decât mașinile moderne, inclusiv vehiculele electrice. Această concluzie ia în considerare utilizarea limitată a vehiculelor vechi pe tot parcursul anului, în contrast cu mașinile moderne care sunt adesea folosite zilnic, generând în același timp cantități mari de carbon în timpul producției lor. Potrivit studiului, o mașina veche din UK emite 563 kg de CO2 anual, deoarece proprietarii de mașini vechi/clasice le conduc pe o medie de 1.931 km anual. În timp ce vehiculele moderne au emisii de CO2 semnificativ mai mici pe km, ele sunt conduse pe distanțe mult mai lungi pe an și vin cu o amprentă de carbon destul de mare chiar din fabrică. Studiul sugerează că amprenta de carbon în timpul producției unui autoturism mediu precum VW Golf este de 6,8 tone de CO2. Un vehicul modern cu baterie electrică, cum ar fi Polestar 2, crește această cifră la 26 de tone de CO2 chiar […]

4Min.
Toate articolele

Noua taxă de poluare în București

15 iunie 2022

Noua taxă de poluare în București: amenzile vor ajunge la 5.000 de lei Consilierii USR, PNL și PMP, fără acordul sau suportul primarului Nicușor Dan, și-au dat mâna pe marginea unui proiect de taxă de poluare. Aceasta ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2023 în București, iar cei mai loviți vor fi posesorii de mașini vechi și foarte vechi. Tariful pentru un an va fi de 5.500 de lei Potrivit proiectului, cei care vor dori să circule în București cu o mașină non-Euro sau una care are o normă de poluare Euro 1 sau Euro 2, vor fi nevoiți să plătească zilnic 20 de lei. Pentru 3 zile, taxa ar putea fi de 55 de lei, iar pentru o săptămână, ar putea ajunge la 120 de lei. Un abonament de o lună va costa 500 de lei iar tariful pentru un an va fi de 5.500 de lei. La fel vor plăti cei cu mașini înmatriculate în alte județe dar care vor să circule pe străzile din […]

3Min.
Cele mai citite

Jumătate dintre români vor să-și cumpere mașini electrice

26 mai 2022

Jumătate dintre români vor să-și cumpere mașini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea și a proteja mediul. Infrastructura de încărcare rămâne principalul motiv de reticență, potrivit unui studiu Deloitte. Mașinile hibride și electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români (46%), care spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea mașină, reiese din studiul Deloitte, realizat în 25 de țări din întreaga lume, inclusiv România. Mediu, sănătate, cost Dintre aceștia, cei mai mulți (63%) ar face o astfel de achiziție datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut față de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivați de protecția mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atrași de stimulentele acordate de stat. Hibrid vs. Full Electric Dintre participanții din România care preferă o mașină electrică, cei mai mulți ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru mașinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenților români având o astfel de opțiune. 54% dintre români spun că și-ar menține preferința chiar […]

3Min.
Toate articolele

Înmatriculările de autoturisme noi în UE: -14,4% pentru primele 4 luni din 2022; -20,6% în Aprilie

19 mai 2022

În luna Aprilie 2022, înmatriculările de auto noi în UE au scăzut cu 20,6%, conform ACE (Asociația producătorilor europeni de automobile). Acest fond vine pe o scădere totală de 14,4% a înmatriculările de auto noi pentru primele 4 luni ale anului 2022 în UE. Potrivit raportului ACEA privind înmatriculările din luna aprilie 2022, în Europa au fost înmatriculate 684,506 de mașini noi, cu 20.2% mai puține decât în aceeași perioadă din 2021. În ceea ce privește bilanțul primelor 4 luni ale anului, europenii au înmatriculat 3.583.587 de vehicule noi, cu 13% mai puține decât în același interval din 2021. Din ianuarie până în aprilie 2022, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 14,4% în UE, totalizând 2.930.366 de unități. Scăderea substanțială a vânzărilor de mașini din martie și aprilie a dus la scăderea performanței cumulate. În ceea ce privește înmatriculările noi din România situația stă diferit. În aprilie 2022 în Romania s-au înmatriculat 8,649 vehicule, cu 8% mai mult decât în același interval din 2021, 6,862.  

2Min.
Cele mai citite

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus vor începe pe 13 mai 2022

11 mai 2022

AFM, Administrația Fondului de Mediu anunță că noua sesiune de înscriere în Programele Rabla Clasic și Rabla Plus va începe în 13 mai. Potrivit noului calendar, în perioada 13-31 mai 2022, se va defășura prima sesiune din noua configurație, timp în care persoanele fizice se vor putea înscrie în cadrul celor două programe prin intermediul dealerilor autorizați, iar persoanele juridice vor putea depune dosarele de finanțare prin accesarea aplicației informatice puse la dispoziție de AFM. Totodată, Administrația anunță că bugetele alocate persoanelor juridice în Programele Rabla Clasic și Rabla Plus vor fi divizate. În plus, AFM a desfășurat o analiză a celor două programe, de la demararea acestora, în anul 2020, până în prezent și a identificat sume neutilizate, care pot fi puse la dispoziție pentru noile sesiuni de înscriere. Astfel, bugetele pentru această sesiune, rezultate în urma suplimentării și care vor fi puse la dispoziție, sunt: • Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane fizice – 335.500.000 lei; • Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane juridice – 123.000.000 lei; • Programul Rabla […]

2Min.
Cele mai citite

Dacia Jogger evaluat cu o stea la testele Euro NCAP

14 aprilie 2022

Testele Euro NCAP se dovedesc din ce în ce mai dure pentru mașinile mărcii Dacia, iar noutatea face ca cel mai recent punctaj pentru un model al mărcii să fie acordat fără ca măcar mașina să fie testată. Dacia Jogger a căzut în malaxorul de testare/punctare al celor de la Euro NCAP, o organizație independentă care acordă note autovehiculelor vândute în Europa pe baza unor teste de impact și, mai nou, și pe baza evaluării sistemelor electronice de siguranță. Cel mai nou model al Dacia a intrat în categoria automobilelor punctate fără test, deoarece este asimilat din punct de vedere tehnic cu modelul Sandero. În urmă cu doi ani, hatchback-ul Dacia a fost evaluat la 2 stele Euro NCAP, din cauza deficiențelor la capitolul electronică. Sistemele de asistență ale familiei Sandero – Logan sunt mai simple decât în cazul altor mașini. De exemplu, frânarea AEB nu este funcțională decât pentru impactul cu alte vehicule, nu și cu pietonii sau bicicliștii. Din aceste motive, Sandero a fost depunctat, deși la testul […]

3Min.
Cele mai citite

Crește viteza de circulație pe drumurile expres la 120 km/h

13 aprilie 2022

Parlamentul a adoptat proiectul de lege inițiat de USR care prevede creșterea vitezei de circulație pe drumurile expres la 120 km/h. Actul normativ merge la promulgare la președintele Iohannis. Președintele interimar al USR, Cătălin Drulă, a anunțat pe pagina sa de Facebook că Parlamentul a adoptat actul normativ care prevede creșterea vitezei de circulație pe drumurile expres la 120 km/h. Conform acestuia, ”adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România”. Postarea integrală a președintelui USR: ”Veste extraordinară pentru infrastructura din România: la inițiativa USR, viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h. În Camera Deputaților a fost adoptată astăzi legea inițiată de mine, alături de colegul meu din USR, deputatul Lazăr Ion Marian, conform căreia viteza maximă de circulație pe drumurile expres din România va fi de 120 km/h (față de 100 km/h, în prezent). Adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de […]

3Min.
Toate articolele

Bugetele Rabla Clasic și Rabla Plus suplimentate

1 aprilie 2022

Guvernul a aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), care va gestiona anul acesta programe cu un buget total de aproximativ 2,7 miliarde de lei. Printre acestea se numără Rabla Clasic și Rabla Plus, ale căror bugete sunt astfel suplimentate, dar și Rabla Electrocasnice, Sisteme Fotovoltaice sau proiecte de piste de biciclete. Suma va fi utilizată atât pentru onorarea angajamentelor rezultate din sesiuni anterioare, cât și pentru continuarea programelor deja consacrate și pentru finanțarea unor programe noi. RABLA CLASIC Bugetul total al Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național – Rabla Clasic 2020 – 2024 va fi suplimentat în anul 2022 cu 560 milioane lei pentru înscrierile persoanelor fizice și juridice. Prima de casare este de 6.000 lei, respectiv 9.000 lei în cazul predării a 2 autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri: 1.500 de lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP; […]

4Min.
Cele mai citite

România, cea mai mare rată de mortalitate în accidentele auto din UE

30 martie 2022

Aproximativ 19.800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut în Uniunea Europeană, o creștere cu 5% față de 2020, dar o scădere cu 13% față de nivelul de dinaintea pandemiei, în 2019, arată datele publicate de Comisia Europeană. În 2021, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori), în timp ce România (cu 93 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității. Media UE a fost de 44 de decese la un milion de locuitori. În perioada 2019 – 2020, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 17%. „În condițiile în care nivelul traficului a revenit la normal, trebuie să ne asigurăm că nu vom reveni la cifrele de dinaintea pandemiei privind mortalitatea în accidente rutiere. La nivelul UE, vom face tot posibilul, prin finanțare, legislație și activități de sensibilizare, să ajutăm la livrarea unui ‘sistem sigur’ pentru o infrastructură mai sigură, vehicule […]

3Min.