sfaturi

Consultati noul nostru raport autoDNA pentru vehiculele din Estonia

Postat de 17 ianuarie 2018

Va prezentam cu mandrie noul nostru raport autoDNA pentru vehiculele din Estonia!

Istoricul pentru autoturismele din Estonia este sub forma unui raport care este creat pe baza datelor detaliate de la administratia rutiera din Estonia.

Veti afla daca masina a fost folosita ca taxi sau ambulanta.

Veti verifica lista cronologica a inspectiilor tehnice facute vehiculului si deciziile comunicate. In plus, veti gasi statutul de imprumut auto care include informatii despre angajamentele inregistrate.

Mai multe detalii cu privire la raporul autoDNA pentru vehiculele din Estonia aici: https://www.autodna.ro/modele-de-rapoarte/istoricul-vehiculului-din-estonia

știri

Ce masini au verificat romanii in 2017, in vederea cumpararii

Postat de 10 ianuarie 2018

(Bucuresti, 8 ianuarie 2018) Mai putin de 10% din totalul masinilor rulate comercializate in Romania, in 2017, au avut istoricul verificat, restul de 90% fiind cumparate pe incredere, doar in baza informatiilor furnizate de vanzator, reiese dintr-o analiza a pietei auto second hand realizata de autoDNA.ro pe baza rapoartelor de verificare a istoricului masinilor emise in 2017. Datele mai releva ca masini ale marcilor Volkswagen, BMW si Audi sunt cele mai verificate de clientii de automobile second hand din Romania.

Informatiile din acest articol, pe scurt:

  • Cel mult 10% dintre masinile second hand din Romania sunt verificate profesionist in vederea achizitiei.
  • Volkswagen, BMW si Audi sunt cele mai verificate marci.
  • Cel mult 1% dintre clientii de masini rulate Renault, Dacia, Fiat sau Peugeot le verifica istoricul online.
  • ro in 2017: peste 100 de rapoarte de verificare vandute in fiecare zi.
  • Marea majoritate a masinilor mai vechi de 10 ani sunt cumparate fara a avea istoricul verificat online.

„La nivel de 2017 am avut mai mult de 550.000 de masini la mana a doua aduse in Romania din alte tari, dar si peste 500.000 de reinmatriculari ale masinilor aflate deja in tara. Dintre toate aceste tranzactii cu masini rulate mai putin de 100.000 de automobile sunt verificate profesionist in vreun fel, online sau fizic, in vederea achizitiei”, estimeaza Razvan Pavel, managing partner autoDNA.ro – platforma de verificare online a istoricului masinilor aflata de zece ani pe piata internationala si de peste doi ani reprezentata si in Romania.

Razvan Pavel este inginer auto si are o experienta de trei ani in cadrul Registrului Auto Roman (RAR), facand parte din echipa care a implementat sistemul de Inspectii Tehnice Periodice (ITP) sub umbrela RAR la preluarea acestei activitati de la Ministerul Transporturilor. De asemenea, Razvan Pavel a lucrat 12 ani in pozitii de top management la companii de asigurare precum Allianz si Groupama si are peste 6 ani de experienta in brokeraj de asigurari online, fiind omul care a convins eMAG sa vanda asigurari auto.

Piata de verificari auto in 2017

Masinile rulate pot fi verificate in patru moduri: online (istoric daune si kilometri), reprezentante (istoric service), ateliere service independente si mecanici independenti care se deplaseaza unde se afla masina vizata de client.

„Cele patru metode de verificare sunt complementare pentru ca nicio metoda nu poate furniza momentan date 100% complete despre istoricul masinilor rulate, insa cresc enorm gradul de transparenta si ajuta clientii de automobile rulate sa evite tepele atat de des intalnite in piata auto. Fiecare metoda de verificare are specificul ei, iar verificarea online este de departe cea mai accesibila si cea mai rapida”, spune Razvan Pavel.

Din totalul verificarilor efectuate pe autoDNA.ro, anul trecut, platforma a avut informatii despre date tehnice, istoric de furt si lista dotarilor din fabrica pentru aproape toate masinile, precum si date despre istoric (avarii sau kilometri) in mai mult de 50% din cazuri.

Un clip despre functionarea sistemului de verificare autoDNA.ro poate fi vazut accesand urmatorul link https://youtu.be/0JpAHVSFxzs

Comertul cu masini rulate a devenit salbatic in 2017, pe fondul dorintei clientilor din Romania de a avea o masina, dar si pentru ca acest lucru a fost mai accesibil ca niciodata, prin disparitia timbrului de mediu, dupa cum arata urmatoarele cifre (date DRPCIV si estimari autoDNA.ro):

  • A) Piata masinilor aduse din alte tari a crescut cu peste 85% in 2017, la circa 550.000 unitati.
  • B) Numarul de tranzactii cu masini deja inmatriculate in Romania s-a dublat (+100%) in 2017, la circa 500.000 cazuri.

„Sute de mii de clienti sar peste verificarea profesionista a masinii, crescandu-si sansele de a plati sume mari pentru o masina care este altceva decat ceea ce pare”, explica Razvan Pavel.

Cu o piata auto second hand totala situata la peste un milion de tranzactii, si luand in calcul numarul foarte restrans al verificarilor, autoDNA.ro estimeaza ca cel mult 10% din totalul masinilor rulate din Romania sunt verificate profesionist in vederea achizitiei, restul de 90% fiind cumparate pe incredere, doar in baza informatiilor furnizate de vanzator.

„In fata unei piete foarte putin transparente clientii cei mai putin informati sunt victime sigure pentru vanzatorii neonesti si sunt pacaliti nu o data, ci de trei ori! 1. Cumpara masini despre care nu stiu mare lucru. 2. Platesc mai mult decat face in realitate masina respectiva. 3. Au costuri mari de exploatare. Riscul nu este doar al cumparatorilor, ci si al finantatorilor – companiile care finanteaza achizitia de masini rulate prin instrumente ca leasing-ul auto sau creditul auto”, explica Razvan Pavel.

Ce masini verifica romanii

Cele mai verificate masini din punctul de vedere al istoricului de daune si kilometri, pe autoDNA.ro apartin marcii Volkswagen. Aceasta este si cea mai tranzactionata marca pe piata second hand de import. Pe de alta parte, masini ale marcilor Dacia, Renault, Peugeot si Citroen sunt foarte putin verificate, desi au o pondere importanta in vanzari. Iata situatia pe marci:

Volkswagen. Modelele Passat si Golf reprezinta, impreuna, peste 60% din totalul masinilor Volkswagen verificate pe autoDNA.ro, urmate la mare distanta de Tiguan.

BMW. Cele mai verificate sunt BMW Seria 3 si BMW Seria 5, reprezentand impreuna peste 50% din totalul masinilor BMW verificate pe autoDNA.ro. SUV-ul BMW X3 se afla pe pozitia a treia.

Audi. Modelele A4 si A6 reprezinta peste 60% din totalul masinilor Audi verificate, urmate de Q5.

Ford. Focus si Mondeo reprezinta peste 70% din masinile Ford verificate pe autoDNA.ro in vederea achizitiei, iar pe locul al treilea, la mare distanta, se afla modelul Fiesta.

Opel. Un singur model, Astra, reprezinta peste 50% din totalul masinilor Opel verificate pe autoDNA.ro, urmat de Insignia si de Corsa.

„Este ingrijorator faptul ca masini Renault, Dacia, SEAT, Fiat, Pegeot, Citroen, Toyota si Land Rover sunt verificate intr-un procent foarte mic raportat la numarul total de tranzactii din piata si in comparatie cu numarul de verificari realizate pentru masini ale altor marci. Spre exemplu, doar 1% dintre clientii de masini Dacia rulate le verifica istoricul online. Sunt verificate online de sase ori mai multe masini Mercedes-Benz decat Dacia”, spune Razvan Pavel.

Pe categorii de vechime, verificarile de istoric pe autoDNA.ro, la nivel de 2017, arata ca:

  • Aproximativ 50% dintre masinile verificate au intre 6 si 10 ani vechime.
  • Masinile de pana in 6 ani vechime reprezinta putin peste 25% din totalul verificarilor.
  • Mai putin de 5% dintre masinile verificate au avut peste 15 ani vechime.

Asadar, clientii din Romania au verificat inclusiv istoricul unor masini foarte noi, iar pentru masinile mai vechi de 10 ani interesul clientilor de a le verifica este evident mai scazut. Cu cat masinile sunt mai vechi si mai ieftine, cu atat clientii prefera sa le cumpera fara sa le mai verifice istoricul. Majoritatea masinilor mai vechi de 10 ani sunt cumparate fara sa fie verificate profesionist.

Pe masura ce publicul a aflat de posibilitatea de a verifica istoricul masinilor pe autoDNA.ro, in ceea ce priveste daunele si kilometri, piata verificarilor auto online a crescut semnificativ de la o luna la alta in 2017, media fiind de peste 100 de rapoarte de verificare emise zilnic.

Despre autoDNA

Platforma de verificare online a istoricului masinilor autoDNA.ro activeaza pe piata din Romania din 2015, sub forma de franciza, avandu-si sediul central in Polonia. in cei peste 10 ani de activitate la nivel international, autoDNA este, probabil, cel mai important furnizor din Europa pentru date despre istoricul automobilelor.

Datele despre istoricul autovehiculelor rulate sunt achizitionate si actualizate permanent, cu informatii de la companii de asigurari sau asociatii ale acestora, firme de leasing operational, registre auto nationale, evaluatori auto independenti si din anunturi de vanzare, scopul fiind acela de a asigura cumparatorilor un istoric cat mai complet si cat mai transparent cu putinta.

Platforma autoDNA.ro furnizeaza, contra-cost, rapoarte despre autoturisme care au fost inmatriculate in Europa, indiferent de anul de fabricatie, marca sau model. Datele furnizate depind de fiecare serie de sasiu in parte si, drept urmare, inainte de achizitia unui raport despre o anumita serie de sasiu, este afisat un rezumat al datelor disponibile. Utilizatorul vede, asadar, ce date poate cumpara despre masina respectiva inainte de a face plata cu cardul direct in site.

știri

Black Friday – autoDNA

Postat de 22 noiembrie 2017

Black Friday 2017

Beneficiezi de o reducere de -25% pentru raportul autoDNA Istoric Vehicul.

COD DISCOUNT: BfK24i

Cum folosesti codul?

1. Introduci seria de sasiu pe www.autodna.ro.

2. Dupa cautarea in baza de date vei primi un rezumat cu informatiile disponibile si rapoartele disponibile pentru seria de sasiu cautata. Nu uita, discountul de -25% este valabil doar la raportul autoDNA Istoric Vehicul.

3. Introduci datele contului tau sau creezi un cont nou si accepti termenii si conditiile de utilizare.

4. In pagina de plata, in partea dreapta (deasupra pretului) dai click pe textul „Aveti cod de reducere” si introduceti codul de reducere. Raportul autoDNA Istoric Vehicul va fi redus cu -25% din pretul afisat.

*Promotia este valabila doar in data de 24.11.2017.

sfaturi

Mirajul masinilor second hand

Postat de 13 noiembrie 2017
Mirajul masinilor second hand

Mirajul masinilor second hand

Asa cum stim cu totii, achizitionarea unui autoturism din piata auto second hand ne supune unei serii de riscuri. Masinile pot fi reparate „de forma”, furate, cu kilometrajul modificat, iar vanzatorii ne pot afisa o transparenta falsa atunci cand vine vorba de a-si vinde marfa.

Nu toate masinile aduse din afara tarii sunt imaculate, cu toate ca ne sunt prezentate ca fiind intretinute, conduse de oameni responsabili de varsta a treia sau folosite in weekend, neexpuse niciunui risc de a fi fost parte dintr-o coliziune. O descriere cat mai buna a masinii poate ascunde probleme grave, fiind posibil ca aceasta sa fie facuta din mai multe masini avariate, structura de siguranta si caroseria putand fi compromise. Scopul fiind revanzarea masinii si marirea profitului, acestea pot fi reparate ieftin, sudate, cosmetizate si repuse in circulatie.

AutoDNA va ajuta sa verificati istoricul masinii, interventiile asupra caroseriei sau implicarea acesteia in accidente. Calitatea bazelor de date ale AutoDNA este data de procentul de solicitari reale, prezentate in cele ce urmeaza, pentru care au fost furnizate informatii referitoare la starea autoturismelor. Rapoartele noastre ofera doar informatii din surse de incredere, fara a oferi insa informatii despre istoric de service sau reparatii la dealer/reprezentanta. Oricat de mult am vrea sa avem astfel de informatii, deocamdata nu este posibil pentru ca dealerilor le este permis sa furnizeze aceste informatii doar proprietarului si doar pentru perioada cat acesta a fost proprietar.

Ceea ce furnizeaza autoDNA.ro este un serviciu relativ nou pe piata din Romania si este normal sa fie privit cu neincredere. Adevarata lui valoare este confirmata de relevanta informatiilor furnizate, iar marturie stau mesajele de multumire primite in fiecare zi de la clienti. Cei 10 ani de experienta in aceasta activitate, in 7 tari europene, confera incredere numelui autoDNA, dar nimic nu vorbeste mai clar decat o statistica.

Iar pentru asta am analizat achizitiile de rapoarte autoDNA, in ultima perioada. Am urmarit sa vedem care sunt cele mai verificate marci de autoturisme si cei mai verificati ani de fabricatie, urmand ca in paralel sa analizam si informatiile despre istoric auto furnizate de autoDNA.ro.

Ca o concluzie a acestei analize putem spune ca in peste peste 65% din verificarile efectuate pe autoDNA am reusit sa furnizam informatii despre istoricul de avarii si km al masinilor verificate. Mai mult de atat in peste 35% din verificari am reusit sa furnizam fotografii ale masinii verificate, anterior momentului vanzarii.

Cifrele sunt impresionante, dar sunt o moneda cu doua fete – pe de o parte ne bucuram ca am reusit sa furnizam atat de multe informatii despre istoricul masinilor verificate dar, pe de alta parte, am reusit acest lucru pentru ca masinile aflate la vanzare in Romania au un istoric bogat de evenimente – daca ar fi avut un istoric impecabil atunci, oricat de buni eram noi, nu reuseam sa gasim nimic!

CELE mai verificate MARCI de autoturisme

In conducerea clasamentului se afla, dupa cum era de asteptat VW, Audi si BMW, toate cele trei marci reusind sa cumuleze mai mult de jumatate din verificarile inregistrate pe autoDNA. In urma acestei analize am constat ca am furnizat date despre istoricul auto la peste 70% dintre interogarile de BMW (75% din solicitarile pe marca) si AUDI (72% din soliciatile pe marca), in timp ce pentru VW am furnizat date despre istoricul auto la peste 50% din solicitari / marca.

Surprizatoare este clasarea marcii Opel pe locul 4 in topul verificarilor, desi departe de cele 3 fruntase

Cele trei marci au fost urmate de Opel, Skoda, Mercedes-Benz si Ford. Din analizele detaliate am gasit si explicatia acestei pozitionari in clasament – modelul Insignia de la Opel se afla in topul preferintelor romanilor, fiind foarte cautat pe piata auto second hand din Romania. In aceste conditii, furnizarea istoricului auto pentru Opel (aprox. la 65% din cazuri) este si mai relevant.

CEL mai verificat AN DE FABRICATIE pentru masini rulate.

Legat de anul de fabricatie al autoturismului, constatam ca peste 40% din autoturismele verificate sunt cele cu o vechime de 4 – 7 ani. Pentru aceasta categorie, autoDNA a reusit sa furnizeze informatii despre istoric, in medie, la peste  65% din verificari. Este interesant de mentionat ca, urmare a eliminarii oricaror taxe de import, am constatat ca vechimile de  8 – 10 ani pastreaza o pondere importanta in verificari si anume de peste 20%. La aceasta categorie, autoDNA a reusit sa furnizeze informatii despre istoricul auto pentru peste 60% din seriile de sasiu verificate.

In loc de CONCLUZIE

Regasiti mai jos statisticile exacte ale cautarilor pe https://www.autodna.ro. Acest tip de statistici ar trebui sa puna sub semnul intrebarii mitul referitor la faptul ca toate masinile aduse din strainatate sunt „ca noi”.

O masina rulata se poate cumpara avand incredere in povestea vanzatorului sau in “ochiul” unui prieten specialist in masini. Nu cumva este mai bine sa incercati si varianta in care primiti un raport online de la o terta parte specializata?

Simple principii precum verificarea informatiilor, rabdarea si atentia va pot ajuta in a alege o masina buna, de care sa va bucurati si cu care sa circulati in siguranta !

Istoric pe marci si procentajul reprezentat de catre acestea:

Nr. Crt. Marca % din total Solicitari pentru care am furnizat istoric avarii  si/sau km

[% – din total cautari pe marca]

Solicitari pentru care am furnizat fotografii evenimente anterioare

[% – din total cautari pe marca]

1 Volkswagen 23,30% 54,20% 28%
2 BMW 16,96% 75,68% 44%
3 Audi 13,14% 72,16% 38%
4 Opel 6,44% 64,80% 31%
5 Skoda 5,57% 59,26% 19%
6 Mercedes-Benz 5,52% 65,42% 36%
7 Ford 5,36% 62,50% 31%
8 Volvo 2,42% 74,47% 38%
9 Renault 2,27% 68,18% 30%

 

Nr. Crt. Vechime auto % din total Solicitari pentru care am furnizat istoric avarii  si/sau km

[% – din total cautari pe an vechime]

Solicitari pentru care am furnizat fotografii evenimente anterioare

[% – din total cautari pe an vechime]

1 3 4,37% 57,40% 46%
2 4 9,61% 78,40% 50%
3 5 11,76% 68,30% 58%
4 6 12,83% 74,90% 67%
5 7 9,25% 63,60% 68%
6 8 8,67% 67,80% 43%
7 9 8,10% 62,80% 38%
8 10 8,39% 58,10% 31%
sfaturi

Vine iarna – cum conducem?

Postat de 1 noiembrie 2017

Indiferent de gradul de experienta acumulat la volan, conditiile de trafic specifice anotimpului hibernal ridica probleme pentru toti soferii. Nivelul de stres intregistrat atunci cand ne confruntam cu zapada, polei, viscol poate fi mult redus atunci cand aplicam conduita adecvata.

Plecand de la premisa ca masina este corect pregatita pentru iarna, este bine sa acordam atentie stilului de conducere. Conform statisticilor Politiei Rutiere, cele mai grave accidente sunt provocate de doua categorii de participanti la trafic: soferii fara experienta, care constientizeaza cu intarziere schimbarile meteo si nu stiu cum sa reactioneze si cei care percep modificarile vremii, dar se comporta ca si cand nu s-ar fi schimbat nimic, neadaptand stilul de conducere si viteza de deplasare la starea drumului. Sa nu uitam ca un carosabil acoperit cu zapada sau gheata nu va permite deplasarea cu viteza maxima legala pe acel tronson de drum. Situatiile intalnite in perioada de iarna impun atentie la conduita:

  • Plecarea de pe loc este recomandat a se efectua cu accelerare usoara, dozand forta de apasare a pedalei. In cazul in care rotile se invartesc in gol, se va cupla treapta a doua a cutiei de viteze pentru a reduce cuplul transmis. Accelerarea puternica va determina patinarea rotilor, chiar daca utilizam anvelope de iarna.
  • In timpul deplasarii, pastrati o distanta suficienta fata de autovehiculul din fata, astfel incat sa puteti frana in conditii de siguranta. Folositi cat mai mult frana de motor, retrogradand cu cate o treapta, pericolul ruperii aderentei fiind mult diminuat fata de utilizarea franei de serviciu. Pedala de frana trebuie actionata fin, completand frana de motor si evitand blocarea rotilor. In cazul in care conduceti o masina fara sistem ABS, apasati ferm pedala de frana pana la limita blocarii rotilor. Eliberati pedala si franati din nou. Daca masina este echipata cu ABS, nu trebuie decat sa apasati pedala de frana cu o intensitate corelata cu situatia de trafic, iar acesta isi va face simtita prezenta, permitandu-va sa evitati obstacolul atunci cand observati ca distanta de franare este insuficienta.
  • Acordati atentie sporita perioadelor in care temperatura este apropiata de 0oCelsius (-3o Celsius pana la +3o Celsius). In aceste perioade stratul de gheata este in curs de formare sau de topire si suprafetele acoperite de polei alterneaza cu cele uscate. Aderenta anvelopelor atinge cel mai scazut prag posibil, fiind necesar ca deplasarea sa se realizeze cu precautie.
  • Virajele pot reprezenta un potential pericol atunci cand carosabilul este alunecos. Reduceti viteza suficient inainte de intrarea in curba, astfel incat sa puteti trece in siguranta. Intotdeauna este mai usor sa franam in linie dreapta decat dupa ce am intrat in viraj. In plus, cu cat cuplul transmis rotilor directionale este mai mic, cu atat virarea se efectueaza mai usor. Pastrati viteza constanta si nu franati cat timp aveti rotile bracate, urmand ca, la iesirea din viraj, accelerarea sa se faca progresiv.
  • Derapajul este o situatie cu care ne putem confrunta pe timp de iarna. Daca acesta apare pe puntea fata, eliberati pedala de acceleratie, manevrati volanul in sens invers deraparii, retrogradati in treapta inferioara a cutiei de viteze si apasati usor frana pana cand obtineti controlul. Deraparea spatelui apare mai des in cazul masinilor cu tractiune pe spate si este foarte periculoasa. In aceasta situatie eliberati progresiv acceleratia si rotiti cu calm volanul in sensul deraparii, pentru a evita rotirea masinii, dar fara a actiona frana. Mai exact, daca spatele pleaca in stanga este necesar sa viram stanga, iar daca alunecarea se produce in dreapta este necesar sa viram dreapta.
  • La urcarea rampelor, utilizati cea mai mare treapta de viteza in care motorul inca trage, astfel incat sa diminuati puterea transmisa rotilor, reducandu-se astfel posibilitatea ca acestea sa se invarta in gol. Incercati sa pastrati o viteza constanta. La coborarea pantelor, utilizati cat mai mult posibil frana de motor.
  • Adaptati viteza de deplasare la conditiile de iarna. Nu uitati ca aderenta anvelopelor pe un carosabil acoperit cu zapada sau gheata reprezinta numai 30% din cea inregistrata pe asfalt uscat. Cine merge prea repede are sanse mari sa ajunga in afara drumului.
  • In intersectii, atunci cand puneti in miscare autoturismul la culoarea verde a semaforului, porniti incet si incercati sa va asigurati ca cei care ar trebui sa se opreasca, reusesc sa faca acest lucru, tinand cont de faptul ca asfaltul poate fi acoperit cu zapada sau gheata.
  • Acordati o atentie sporita pietonilor aflati in apropierea caii de rulare, indeosebi in zonele intens circulate. Acestia pot aluneca si pot ajunge in fata masinii.
  • Reduceti cat mai mult posibil orice alte activitati atunci cand va aflati la volan (discutii telefonice – chiar daca utilizati car-kit maini libere, setari sau reglaje Radio-CD, ceas, GPS, etc.) deoarece conditiile de iarna penalizeaza mult mai rapid si cu consecinte mult mai grave secundele de neatentie.
  • In zilele cu caderi abundente de zapada si imediat dupa, analizati alternativa deplasarii cu mijloacele de transport in comun. Luati in calcul dificultatea deplasarii cu autovehiculul propriu, cat si cea a gasirii unui loc de parcare la destinatie. In plus, cu cat sunt mai putine masini in trafic, cu atat va fi mai facila si mai rapida actiunea utilajelor de deszapezire.