sfaturi

Mirajul masinilor second hand

Postat de 13 November 2017
Mirajul masinilor second hand

Mirajul masinilor second hand

Asa cum stim cu totii, achizitionarea unui autoturism din piata auto second hand ne supune unei serii de riscuri. Masinile pot fi reparate „de forma”, furate, cu kilometrajul modificat, iar vanzatorii ne pot afisa o transparenta falsa atunci cand vine vorba de a-si vinde marfa.

Nu toate masinile aduse din afara tarii sunt imaculate, cu toate ca ne sunt prezentate ca fiind intretinute, conduse de oameni responsabili de varsta a treia sau folosite in weekend, neexpuse niciunui risc de a fi fost parte dintr-o coliziune. O descriere cat mai buna a masinii poate ascunde probleme grave, fiind posibil ca aceasta sa fie facuta din mai multe masini avariate, structura de siguranta si caroseria putand fi compromise. Scopul fiind revanzarea masinii si marirea profitului, acestea pot fi reparate ieftin, sudate, cosmetizate si repuse in circulatie.

AutoDNA va ajuta sa verificati istoricul masinii, interventiile asupra caroseriei sau implicarea acesteia in accidente. Calitatea bazelor de date ale AutoDNA este data de procentul de solicitari reale, prezentate in cele ce urmeaza, pentru care au fost furnizate informatii referitoare la starea autoturismelor. Rapoartele noastre ofera doar informatii din surse de incredere, fara a oferi insa informatii despre istoric de service sau reparatii la dealer/reprezentanta. Oricat de mult am vrea sa avem astfel de informatii, deocamdata nu este posibil pentru ca dealerilor le este permis sa furnizeze aceste informatii doar proprietarului si doar pentru perioada cat acesta a fost proprietar.

Ceea ce furnizeaza autoDNA.ro este un serviciu relativ nou pe piata din Romania si este normal sa fie privit cu neincredere. Adevarata lui valoare este confirmata de relevanta informatiilor furnizate, iar marturie stau mesajele de multumire primite in fiecare zi de la clienti. Cei 10 ani de experienta in aceasta activitate, in 7 tari europene, confera incredere numelui autoDNA, dar nimic nu vorbeste mai clar decat o statistica.

Iar pentru asta am analizat achizitiile de rapoarte autoDNA, in ultima perioada. Am urmarit sa vedem care sunt cele mai verificate marci de autoturisme si cei mai verificati ani de fabricatie, urmand ca in paralel sa analizam si informatiile despre istoric auto furnizate de autoDNA.ro.

Ca o concluzie a acestei analize putem spune ca in peste peste 65% din verificarile efectuate pe autoDNA am reusit sa furnizam informatii despre istoricul de avarii si km al masinilor verificate. Mai mult de atat in peste 35% din verificari am reusit sa furnizam fotografii ale masinii verificate, anterior momentului vanzarii.

Cifrele sunt impresionante, dar sunt o moneda cu doua fete – pe de o parte ne bucuram ca am reusit sa furnizam atat de multe informatii despre istoricul masinilor verificate dar, pe de alta parte, am reusit acest lucru pentru ca masinile aflate la vanzare in Romania au un istoric bogat de evenimente – daca ar fi avut un istoric impecabil atunci, oricat de buni eram noi, nu reuseam sa gasim nimic!

CELE mai verificate MARCI de autoturisme

In conducerea clasamentului se afla, dupa cum era de asteptat VW, Audi si BMW, toate cele trei marci reusind sa cumuleze mai mult de jumatate din verificarile inregistrate pe autoDNA. In urma acestei analize am constat ca am furnizat date despre istoricul auto la peste 70% dintre interogarile de BMW (75% din solicitarile pe marca) si AUDI (72% din soliciatile pe marca), in timp ce pentru VW am furnizat date despre istoricul auto la peste 50% din solicitari / marca.

Surprizatoare este clasarea marcii Opel pe locul 4 in topul verificarilor, desi departe de cele 3 fruntase

Cele trei marci au fost urmate de Opel, Skoda, Mercedes-Benz si Ford. Din analizele detaliate am gasit si explicatia acestei pozitionari in clasament – modelul Insignia de la Opel se afla in topul preferintelor romanilor, fiind foarte cautat pe piata auto second hand din Romania. In aceste conditii, furnizarea istoricului auto pentru Opel (aprox. la 65% din cazuri) este si mai relevant.

CEL mai verificat AN DE FABRICATIE pentru masini rulate.

Legat de anul de fabricatie al autoturismului, constatam ca peste 40% din autoturismele verificate sunt cele cu o vechime de 4 – 7 ani. Pentru aceasta categorie, autoDNA a reusit sa furnizeze informatii despre istoric, in medie, la peste  65% din verificari. Este interesant de mentionat ca, urmare a eliminarii oricaror taxe de import, am constatat ca vechimile de  8 – 10 ani pastreaza o pondere importanta in verificari si anume de peste 20%. La aceasta categorie, autoDNA a reusit sa furnizeze informatii despre istoricul auto pentru peste 60% din seriile de sasiu verificate.

In loc de CONCLUZIE

Regasiti mai jos statisticile exacte ale cautarilor pe https://www.autodna.ro. Acest tip de statistici ar trebui sa puna sub semnul intrebarii mitul referitor la faptul ca toate masinile aduse din strainatate sunt „ca noi”.

O masina rulata se poate cumpara avand incredere in povestea vanzatorului sau in “ochiul” unui prieten specialist in masini. Nu cumva este mai bine sa incercati si varianta in care primiti un raport online de la o terta parte specializata?

Simple principii precum verificarea informatiilor, rabdarea si atentia va pot ajuta in a alege o masina buna, de care sa va bucurati si cu care sa circulati in siguranta !

Istoric pe marci si procentajul reprezentat de catre acestea:

Nr. Crt. Marca % din total Solicitari pentru care am furnizat istoric avarii  si/sau km

[% – din total cautari pe marca]

Solicitari pentru care am furnizat fotografii evenimente anterioare

[% – din total cautari pe marca]

1 Volkswagen 23,30% 54,20% 28%
2 BMW 16,96% 75,68% 44%
3 Audi 13,14% 72,16% 38%
4 Opel 6,44% 64,80% 31%
5 Skoda 5,57% 59,26% 19%
6 Mercedes-Benz 5,52% 65,42% 36%
7 Ford 5,36% 62,50% 31%
8 Volvo 2,42% 74,47% 38%
9 Renault 2,27% 68,18% 30%

 

Nr. Crt. Vechime auto % din total Solicitari pentru care am furnizat istoric avarii  si/sau km

[% – din total cautari pe an vechime]

Solicitari pentru care am furnizat fotografii evenimente anterioare

[% – din total cautari pe an vechime]

1 3 4,37% 57,40% 46%
2 4 9,61% 78,40% 50%
3 5 11,76% 68,30% 58%
4 6 12,83% 74,90% 67%
5 7 9,25% 63,60% 68%
6 8 8,67% 67,80% 43%
7 9 8,10% 62,80% 38%
8 10 8,39% 58,10% 31%
sfaturi

Vine iarna – cum conducem?

Postat de 1 November 2017

Indiferent de gradul de experienta acumulat la volan, conditiile de trafic specifice anotimpului hibernal ridica probleme pentru toti soferii. Nivelul de stres intregistrat atunci cand ne confruntam cu zapada, polei, viscol poate fi mult redus atunci cand aplicam conduita adecvata.

Plecand de la premisa ca masina este corect pregatita pentru iarna, este bine sa acordam atentie stilului de conducere. Conform statisticilor Politiei Rutiere, cele mai grave accidente sunt provocate de doua categorii de participanti la trafic: soferii fara experienta, care constientizeaza cu intarziere schimbarile meteo si nu stiu cum sa reactioneze si cei care percep modificarile vremii, dar se comporta ca si cand nu s-ar fi schimbat nimic, neadaptand stilul de conducere si viteza de deplasare la starea drumului. Sa nu uitam ca un carosabil acoperit cu zapada sau gheata nu va permite deplasarea cu viteza maxima legala pe acel tronson de drum. Situatiile intalnite in perioada de iarna impun atentie la conduita:

  • Plecarea de pe loc este recomandat a se efectua cu accelerare usoara, dozand forta de apasare a pedalei. In cazul in care rotile se invartesc in gol, se va cupla treapta a doua a cutiei de viteze pentru a reduce cuplul transmis. Accelerarea puternica va determina patinarea rotilor, chiar daca utilizam anvelope de iarna.
  • In timpul deplasarii, pastrati o distanta suficienta fata de autovehiculul din fata, astfel incat sa puteti frana in conditii de siguranta. Folositi cat mai mult frana de motor, retrogradand cu cate o treapta, pericolul ruperii aderentei fiind mult diminuat fata de utilizarea franei de serviciu. Pedala de frana trebuie actionata fin, completand frana de motor si evitand blocarea rotilor. In cazul in care conduceti o masina fara sistem ABS, apasati ferm pedala de frana pana la limita blocarii rotilor. Eliberati pedala si franati din nou. Daca masina este echipata cu ABS, nu trebuie decat sa apasati pedala de frana cu o intensitate corelata cu situatia de trafic, iar acesta isi va face simtita prezenta, permitandu-va sa evitati obstacolul atunci cand observati ca distanta de franare este insuficienta.
  • Acordati atentie sporita perioadelor in care temperatura este apropiata de 0oCelsius (-3o Celsius pana la +3o Celsius). In aceste perioade stratul de gheata este in curs de formare sau de topire si suprafetele acoperite de polei alterneaza cu cele uscate. Aderenta anvelopelor atinge cel mai scazut prag posibil, fiind necesar ca deplasarea sa se realizeze cu precautie.
  • Virajele pot reprezenta un potential pericol atunci cand carosabilul este alunecos. Reduceti viteza suficient inainte de intrarea in curba, astfel incat sa puteti trece in siguranta. Intotdeauna este mai usor sa franam in linie dreapta decat dupa ce am intrat in viraj. In plus, cu cat cuplul transmis rotilor directionale este mai mic, cu atat virarea se efectueaza mai usor. Pastrati viteza constanta si nu franati cat timp aveti rotile bracate, urmand ca, la iesirea din viraj, accelerarea sa se faca progresiv.
  • Derapajul este o situatie cu care ne putem confrunta pe timp de iarna. Daca acesta apare pe puntea fata, eliberati pedala de acceleratie, manevrati volanul in sens invers deraparii, retrogradati in treapta inferioara a cutiei de viteze si apasati usor frana pana cand obtineti controlul. Deraparea spatelui apare mai des in cazul masinilor cu tractiune pe spate si este foarte periculoasa. In aceasta situatie eliberati progresiv acceleratia si rotiti cu calm volanul in sensul deraparii, pentru a evita rotirea masinii, dar fara a actiona frana. Mai exact, daca spatele pleaca in stanga este necesar sa viram stanga, iar daca alunecarea se produce in dreapta este necesar sa viram dreapta.
  • La urcarea rampelor, utilizati cea mai mare treapta de viteza in care motorul inca trage, astfel incat sa diminuati puterea transmisa rotilor, reducandu-se astfel posibilitatea ca acestea sa se invarta in gol. Incercati sa pastrati o viteza constanta. La coborarea pantelor, utilizati cat mai mult posibil frana de motor.
  • Adaptati viteza de deplasare la conditiile de iarna. Nu uitati ca aderenta anvelopelor pe un carosabil acoperit cu zapada sau gheata reprezinta numai 30% din cea inregistrata pe asfalt uscat. Cine merge prea repede are sanse mari sa ajunga in afara drumului.
  • In intersectii, atunci cand puneti in miscare autoturismul la culoarea verde a semaforului, porniti incet si incercati sa va asigurati ca cei care ar trebui sa se opreasca, reusesc sa faca acest lucru, tinand cont de faptul ca asfaltul poate fi acoperit cu zapada sau gheata.
  • Acordati o atentie sporita pietonilor aflati in apropierea caii de rulare, indeosebi in zonele intens circulate. Acestia pot aluneca si pot ajunge in fata masinii.
  • Reduceti cat mai mult posibil orice alte activitati atunci cand va aflati la volan (discutii telefonice – chiar daca utilizati car-kit maini libere, setari sau reglaje Radio-CD, ceas, GPS, etc.) deoarece conditiile de iarna penalizeaza mult mai rapid si cu consecinte mult mai grave secundele de neatentie.
  • In zilele cu caderi abundente de zapada si imediat dupa, analizati alternativa deplasarii cu mijloacele de transport in comun. Luati in calcul dificultatea deplasarii cu autovehiculul propriu, cat si cea a gasirii unui loc de parcare la destinatie. In plus, cu cat sunt mai putine masini in trafic, cu atat va fi mai facila si mai rapida actiunea utilajelor de deszapezire.
sfaturi

Animale pe drum si cum sa eviti o eventuala coliziune

Postat de 7 July 2017

 

Animale pe drum

Animale pe drum

Conform statisticilor, aproximativ 200 de accidente in fiecare an sunt cauzate de animale care apar pe drum. De fapt, animalele salbatice pot fi o cauza mai frecventa a coliziunilor. Un numar de accidente ale caror descrieri sunt „motiv necunoscut” pot rezulta din conducerea vehiculelor care incearca sa evite un animal pe carosabil. Daca conduceti prea repede, puteti sa va rasturnati sau sa acrosati o alta masina.

 

In fiecare an, sansele de a vedea un animal pe sosea sunt tot mai mari; La urma urmei, noile drumuri sunt construite in locuri unde animalele le foloseau pentru a trece dintr-o parte in alta a padurii sau campului. Daca drumul apare brusc acolo unde nu au existat masini, nu ar trebui sa ne surprinda daca animalele inca isi mai fac simta prezenta. Acest lucru este periculos pentru ambele parti, noi si animale. Un mistret adult poate cantari intre 150 si 350 kg si un cerb de la 150 pana la 500 kg. Daca lovesti un obiect cu aceasta greutate, daunele vor fi foarte mari. Pentru a va asigura ca nu va trebui sa va face griji in aceasta problema, este intotdeauna o idee buna sa stiti cum sa evitati aceasta coliziune. Acest lucru va va ajuta sa tratati animalele pe care le puteti vedea in timp ce conduceti ca pe o atractie si nu ca pe o amenintare.

Unde si cand este cel mai probabil sa vezi un animal pe drum?

Animalele traverseaza drumurile, in cea mai mare parte, pe timp de noapte. Este perioada in care ele cauta hrana si evita contactul cu oamenii si pradatorii. In timpul noptii, este mai putin trafic si mult mai liniste decat in timpul zilei. Totusi, noptile nu sunt singurele momente in care trebuie sa acordati o atentie speciala in timp ce conduceti. Va puteti astepta, de asemenea, sa intalniti animalele pe drum si in zori. Cu vizibilitate redusa, este posibil sa le observati prea tarziu pentru a reactina, deci fiti pregatiti!

In ceea ce priveste perioada din an, animalele sunt vazute cel mai des pe drumuri la sfarsitul toamnei, iarna si primavara timpurie. Atunci cand acestea petrec cel mai mult timp pentru a cauta hrana.Unele dintre ele vor incerca, de asemenea, sa linga sare care a fost imprastiata peste iarna pe drum. Fii foarte atent atunci cand conduci pe orice fel de drum construit in paduri sau pajisti, in acest moment al anului.

Va rugam sa retineti, de asemenea, ca in timp ce exista momente si locuri unde apar animalele mai des, de fapt, le puteti vedea oriunde si oricand. Acesta este motivul pentru care fiecare sofer trebuie sa fie pregatit sa reactioneze daca un animal apare pe drum in fata masinii. Ce ar trebui sa faci daca vezi unul?

Este foarte important sa folositi intuitia si as incercati sa preveniti o coliziune

Ca de obicei, este bine sa fii pregatit sa eviti un accident. Aceste este motivul pentru care, mai presus de toate, trebuie sa fii sigura ca franele masinii tale sunt perfecte. In al doilea rand, anvelopele trebuie sa fie potrivite anotimpului si nu excesiv de uzate. Aceste doua aspecte fac garantata franarea in ideala pentru evitarea coliziunii. De asemenea trebuie sa va asigurati ca mergeti cu masina doar dupa ce v-ati odihnit si ca sunteti capabil sa acordati o atentie adecvata la ceea ce se intampla in jurul dvs. Ar trebui sa va concentrati pe drum, inclusiv pe semnele rutiere. Exista un semn rutier care va avertizeaza ca animalele salbatice pot aparea pe sosea. De asemenea, trebuie sa fiti pregatiti daca vedeti acest semn care va avertizeaza ca animalele pot intra pe drumul din fata. Trebuie sa va asigurati ca respectati limitele de viteza si ca intotdeauna ajutati vitezza la conditiile meteorologice.

Este bine sa va asigurati ca nu loviti un animal pe drum sau incercati sa limititati impactul?

Daca puteti vedea orice animal chiar langa drum sau pe el, primul lucru pe care ar trebui sa il faceti este sa reduceti viteza. Nu o faceti prea repede totusi. Amintiti-va mai intai sa va asigurati ca nu exista masini in spatele dvs. Daca trebuie sa alegeti intre lovirea unui animal sau lovirea unui camion, credeti0ne ca este mai bine sa nu incercati sa opriti/evitati animalul. Nu este vorba doar de faptul ca diferenta de masa este mai mare intre camion si masina dvs. Trebuie sa retineti ca partea din spate a masinii dvs este, in general, mai putin durabila la un impact decat partea din fata. Cand te-ai asigurat ca nu este nicio masina in spate poti folosi frana.

Cu cat vehiculul devine mai lent, cu atat va fi mai probabil sa lasati animalul sa sacape sau cel putin sa minimizeze impactul atat asupra animalullui cat si a masinii. Daca conduceti destul de lent, puteti incerca, de asemenea, sa lasati animalul sa treaca. Inainte de a incerca acest lucru, totusi, trebuie sa va asigurati ca este sigur sa faceti acest lucru, adica nu exista masini care vin pe partea voastra. Sa repetam inca odata pentru a va asigura ca stiti cat de important este acest lucru: inainte de a va intoarce, asigurati-va ca conduceti destul de lent.

Va rugam sa retineti ca niciodata nu este o idee buna sa calxonati sau sa dati flashuri. Daca animalul este dezorientat, acesta se poate opri in mijlocul drumului, in loc de a alerga. Puteti folosi claxonul si luminile dar numai daca ati oprit masina in fata animalului. Acest lucru ii va acorda timp sa se obisnuiasca cu situatia si sa plece.

Ce ar trebui sa faci in cazul unei coliziuni?

Daca ati lovit animalul, in primul rand trebuie sa va asigurati ca niciunul dintre pasageri nu are nevoie de ingrijiri medicale. De asemenea sunteti obligat sa incercati sa ajutati animalul si sa chemati politia. Nu uitati sa nu duceti animalele ranite pe cont propriu fiindca acestea pot avea rabie.

sfaturi

Culoarea fumului din toba de esapament

Postat de 30 June 2017

Cum iti poti da seama de starea motorului prin culoarea fumului evacuat prin toba de esapament.

Fumul evacuat prin toba de esapament ar trebui sa fie incolor dar uneori nu este asa. In anumite conditii acesta poate fi negru, alb sau chiar albastru. In timp ce aceste schimbari va atrag atentia, ele nu inseamna neaparat ca se intampla ceva gresit. Totusi, va recomandam intotdeauna sa duceti masina la un service autorizat pentru a fi verificata de un specialist. Acest lucru este la fel de important atunci cand cumparati o masina second-hand. Ca un sofer obisnuit nu aveti nicio sansa sa recunoasteti semnele de avertizare pe care un profesionist nu le va pierde. Spuneti mecaniculului de ati venit si lasati-l sa verifice masina in detaliu. Daca schimbarea fumului sugereaza ca urmeaza reparatii serioase, cu cat le faceti mai repede, cu atat vor fi mai ieftine. Ghidul nostru nu este menit sa inlocuiasca sfaturile profesionale dar va vor ajuta sa intelegeti ce se intampla cu masina dvs.

Fum negru

Faptul ca fumul de evacuare are culoarea negra nu inseamna neaparat o defectiune grava. De exemplu, unele vehicule diesel vor produce mai mult fum negru cand motorul este incarcat puternic. Daca observati adesea fumul negru, este posibil ca sistemul de injectie sa necesite verificarea deoarece acest lucru este cauzat in mod obisnuit de calitatea scazuta a combustibilului sau uzura excesiva a injectoarelor. Daca aveti noroc, este posibil sa aveti nevoie sa schimbati doar conductele intercooler. Acest lucru ar creste puterea motorului si va face munca mai linistita.

Fum gri

Fumul de evacuare devine gri cand proportiile combustibilului si fumului se modifica in motor. Unul din motivele mai frecvente este un senzor de motor defect, de exemplu senzorul de temperatura. Cand computerul nu poate indica temperatura exacta in cazul in care motorul va oferi mai mult combustibil, facand astfel amestecul prea bigat. Aceasta va creste, desigur si consumul de combustibil. Fumul gri apare foarte rar in tevile de esapament dar daca apare regulat atunci este nevoie sa vizitati un service specializat.

Fum albastru

Cand fumul de evacuare devine albastru, prea multa cantitate de ulei de motor este arsa impreuna cu combustibilul. Puteti verifica singur consumul de ulei, desigur. Faceti-o in mod regulat si daca consumul creste, veti observa cu siguranta diferenta. Fumul albastru poate aparea atunci cand aveti o granitura defecta de turbo sau supapa – acestea sunt scenariile mai optimiste. Daca aveti ghinion, fumul poate sugera inele de piston sau maneci defecte; Acest lucru inseamna ca trebuie sa va pregatiti pentru reparatii serioase ( si costisitoare ) ale motorului.

Fum alb

Fumul de evacuare devine adesea alb iarna. Acest lucru este cauzat de vaporizarea apei colectate in sistemul de evacuare iar vaporii sunt intotdeauna vizibili cand temperatura scade sub zero. Fumul ar trebui sa revina la normal in timp ce conduci, totusi. In caz contrar, este posibil sa aveti o problema cu capul cilindrului sau sigiliul de sub el. Daca lichidul de racire trece prin sistemul de epuizare, acolo va fi apa deci veti vedea cu siguranta vapori. De asemenea, veti observa scaderea constanta sau temporara a puterii.

sfaturi

Gadgeturi amuzante pentru soferi – 10 idei

Postat de 27 June 2017

Daca sunteti in cautarea unui cadou pentru o persoana draga care este sofer, aceste idei vor veni la indemana pentru orice ocazie.

Mai jos va prezentam ideile noastre preferate de cadouri ce va bucura orice sofer.

  • Stikere amuzante

Probabil ati vazut deja aceste stikere de o mie de ori: unii oameni chiar tin chestii amuzante cum ar fi „Nu judeca cartile dupa coperta”sau „ Dimensiunea conteaza” lipite undeva pe masina, de obicei in partea din spate. Exista mult mai mult decat citate amuzante disponibile online, totusi. In afara de autocolantele obisnuite „copii la bord” sau „ caine la bord”, puteti obtine chiar si un imens autocolant pe luneta – Minion – dar acesta este doar inceputul tuturor lucrurilor distractive pe care le puteti pune pe masina dumneavoastra. Va recomandam cu insistenta autocolantele 3D, cum ar fi cel care transforma logo-ul Volkswagen intr-un diavol, toti paienjenii si scorpionii „ care calatoresc” pe autoturism sau un autocolant de care sugereaza ca aveti pe cineva inauntru. Daca plac animalele de companie, puteti obtine un autocolant pentru pisici 3D pentru fereastra sau oglinzi. Acestea arata cu adevarat impresionant pe sticla intunecata.

  • Pete de mascare cu cerneala

…sunt si autocolante dar puteti face si mai multe cu ele: ele pot fi folosite pentru a masca toate locurile care arata varsta masinii. Daca vopseaua este deteriorata sau daca sunt vizibile unele reparatii minore, un autocolant pe baza de cerneala va fi un mod distractiv de a va asigura ca nu se vad acele locuri.

  • Acesorii mobile

Gecko – in ciuda dimensiunilor sale mici, acesta este unul dintre cele mai utile acesorii pe care le puteti avea pe tabloul de bord. Orice ati pune pe el, fie ca este vorba de mobil, de ochelari sau de orice altceva, pur si simplu va ramane la locul lui atunci cand conduceti.

Suport pentru smarthphone – unele dintre ele sunt universale, in timp ce altele se potrivesc doar unui model dat. Preferam cele universale, deoarece ori de cate ori o masina este impartita intre cel putin doua persoane, sansele ca ei sa aiba acelasi tip de smartphone sunt mici.

Setul de telefon pentru boxe – nu este nevoie de recomandari aici; Este o necesitate!

Multi incarcator de masina USB – nu numai ca va permite sa incarcati telefonul in timp ce conduceti dar, de asemenea, face posibila utilizarea unui frigider auto sau a oricaror alte accesorii care necesita o sursa de alimentare.

  • Organizatori

Sunt o inventie miraculoasa pentru oricine nu are intotdeauna spatiu in masina. Exista organizatori pe care ii montati in spatele scaunului soferului sau pasagerului, care au un numar de buzunare. Acestea sunt de obicei in format de telefon si le puteti lipi in interiorul masinii. Daca sunteti un colectionar de CD-uri, exista cativa organizatori de CD-uri care se monteaza pe parasolar.

  • Cana termica

O alegere ideala pentru cei care se bucura de distante lungi sau a caror sarcina necesita mult timp petrecut la volan. O cana termica alimentata va permite sa va beti ceaiul sau cafeaua fierbinte mai mult timp dar de asemenea, face posibila incalzirea bauturii dvs cu ajutorul brichetei auto. Este unul dintre accesoriile care pot fi cumparate impreuna cu incarcatorul multi-USB – acestea vor face un set foarte util.

  • Perna turistica si suport

Aceste gadget-uri sunt concepte pentru cei care conduc adesea distante lungi si care au nevoie de un pui de somn din cand in cand. Ele nu ocupa mult spatiu dar diferenta pe care o fac atunci cand trebuie sa va relaxati este incredibila.

  • Genele auto

Acesta este un obiect gadget pentru soferite; Genele lungi, atragatoare, idoite, se potrives cu luminile fiecarei masini sau motocicleta. Ele sunt, de asemenea, usor de atasat desi se judeca dupa pretul lor ( aproximativ 10-20 lei pe set de doua ), acestea nu pot fi foarte durabile.

  • Ochelari de soare

Atunci cand suprafata umeda sau inzapezita reflecta lumina, conducerea devine mult mai dificila. Acesta este motivul pentru care fiecare sofer trebuie sa aiba ochelari polarizati. Acestia blocheaza eficient lumina reflectata pentru a face condusul mai sigur.

  • Neoane decoartive

Acest obiect gadget este conceput cu siguranta pentru entuziastii tuning. Puteti utiliza diferite culori de neon, cum ar fi: albastru, rosu, verde si alb, pentru a decora subtil interiorul masinii, de exemplu prin punerea lor sub prag sau pe usa. De asemenea, puteti achizitiona vopsea fluorescenta pentru a acoperi si acele de calibru pentru vitezometru.

  • Carte de vizita cu numarul de telefon

Acest tip de gadget va fi apreciat de toti cei care sunt adesea fortati sa parcheze in locuri stramte sau au tendinta de a nu parca mereu acolo unde este permisa parcarea. Cand stiti ca ati facut imposibil ca altcineva sa-si mute masina, lipiti numarul de telefon la parbriz, pentru a va putea contacta daca este necesar. Cardurile de vizita sunt, de asemenea, vizibile in intuneric si vin cu ventuze pe care sa le puteti lipi usor pe parbriz. Soferii din romania ar trebui sa fie echipati cu astfel de carduri deoarece lipsa locurilor de parcare duce la situatii in care masinile din jur nu se pot muta si este nevoie sa muti masina.