Temerile românilor la achiziția de mașini second-hand

Postat de 4 iunie 2021

Care au fost Temerile românilor la achiziția de mașini second-hand ?

 

70% dintre români se tem că vor fi păcăliți în ceea ce privește kilometrajul sau avariile mașinii atunci când cumpără o mașină rulată

  • 43% dintre clienții autoDNA din 2020 se tem că vor cumpăra o mașină la mâna a doua cu accidente majore
  • 30% dintre cumpărătorii de mașini SH se tem de modificarea kilometrajului
  • De altfel, kilometrajul este și primul criteriu în achiziția unei mașini la mâna a doua, urmat de elemente de siguranță ale acesteia (accidente și dotări)
  • Prețul de revânzare și costurile de întreținere nu reprezintă încă elemente luate în calcul la alegerea unei mașini
  • 61% dintre respondenții sondajului autoDNA consideră că includerea raportului autoDNA în anunțul de vânzare este un semn de seriozitate a vânzătorului
  • 50% dintre cei care au negociat prețul de achiziție al mașinii în baza raportului autoDNA au obținut discounturi de până la 300 EUR, iar 25% dintre ei au obținut până la 500 EUR.

Cele mai importante 5 criterii pe care românii le iau în calcul când cumpără o mașină la mâna a doua sunt:

  • kilometrajul,
  • elementele de siguranță (aici incluzând și potențiale accidente ale mașinii),
  • anul de fabricație al mașinii,
  • prețul de cumpărare,
  • dotările de confort.

Acestea sunt datele relevate de sondajul realizat de autoDNA în luna martie a acestui an, având ca respondenți clienții companiei din anul 2020.

”Datele noastre arată că, în achiziția unei mașini la mâna a doua, românii se tem cel mai tare de accidente majore pe care vânzătorul nu le declară, un kilometraj modificat și de starea tehnică a mașinii care poate fi ascunsă. Toate acestea pot fi verificate simplu cu un raport autoDNA care costă, în medie, 60 de lei”, declară Răzvan PAVEL, Managing Partner, autoDNA.ro România.

Avantajele verificării unei mașini printr-un raport autoDNA merg chiar mai departe. Dacă afli informații care nu apar în anunțul de vânzare, poți avea argumente concrete pentru a negocia prețul, atunci când te decizi să cumperi mașina.

Sondajul autoDNA România arată că sumele negociate de clienții săi sunt importante și mult peste costul unui raport autoDNA.

Raportul autoDNA ajută chiar și vânzătorii care vor să își dovedească seriozitatea în fața potențialului cumpărător. De ce să aștepți clientul să își achiziționeze singur un raport autoDNA,când poți chiar tu să i-l oferi, ca semn de corectitudine și transparență.

Tot în sondajul autoDNA am descoperit că 61% dintre clienți au declarat că folosirea raportului autoDNA la vânzarea/revânzarea mașinii este un semn de seriozitate a vânzătorului.

O dovadă că rapoartele autoDNA sunt un ajutor real în procesul de achiziție al unei mașini o constituie și faptul că cea mai accesată platformă de anunțuri auto din România, a ales autoDNA. Acest parteneriat are ca drept obiectiv creșterea gradului de încredere a românilor în achiziția de mașini la mâna a doua.

Despre raportul autoDNA:

Raportul autoDNA de istoric al vehiculului cuprinde informații esențiale despre o mașină rulată. Informații care provin din surse de încredere, precum instituții naționale de administrare a parcului auto, instituții financiare, registre auto centrale, site-uri de licitații și vânzări auto, dealeri auto etc.:

  • Controlul înregistrărilor cu vehicule furate;
  • Date tehnice ale vehiculului;
  • Ultimul kilometraj înregistrat;
  • Informații despre accidente;
  • Arhiva cu poze ale vehiculului;
  • Modul de utilizare al vehiculului;

Ce informații cuprinde Raportul autoDNA și cum pot fi interpretate

Informații prealabile. La începutul raportului se listează seria de șasiu, anul fabricației, marca, modelul și tipul de combustibil folosit. Urmează secțiunea care cuprinde vechimea mașinii. Întârzierile mai mari de 6 luni sunt cele care ar trebui să ridice suspiciuni. Dealerul ar fi putut ține mașina în showroom până la un an după fabricație, de exemplu, ori mașina a fost avariată la transport.

Informații utile. Acestea arată media de kilometri parcurși luând în calcul anul fabricației și evaluarea vehiculelor similare aflate în baza de date autoDNA și au caracter informativ.

Informații despre vehicul, precum marca, modelul, tipul mașinii, caroseria, tipul motorului, țara de proveniență, anul fabricației, anul în care a fost creat modelul, tipul de transmisie, sistemul de direcție și multe altele.

Baza de date a mașinilor furate. Această parte a raportului conține informații din anumite țări în care mașina verificată ar fi putut fi declarată furată. Numărul de țări, cât și cel de instituții de la care se obțin aceste informații cresc constant pe autoDNA.

Rechemări în fabrică. Cuprinde informatii privind rechemările făcute de producătorul mașinii. În cazul în care au fost înregistrate astfel de evenimente, raportul arată care ar fi putut fi problema. De asemenea efectele și potențialele reparații făcute în service-ul autorizat.

Istoricul vehiculului cuprinde:
– citirile contorului de kilometraj în ordine cronologică;
– orice deviere de la ordinea cronologică a citirilor de kilometraj ar trebui să atragă atenția cumpărătorului;
– istoricul daunelor;
– modul de utilizare al vehiculului (cel oficial), care să descrie scopul destinat al acestuia. (de exemplu: taxi, leasing, inclusiv informații despre inspecțiile tehnice periodice avute și despre foștii proprietari);
– istoricul prețului mașinii pe site-uri de vânzări auto și în baza de date autoDNA.

Dotările mașinii. Aici se poate vedea ce piese din dotările precizate în raport coincid cu cele existente pe mașină. De exemplu, culoarea geamurilor înainte ca mașina să fi fost cumpărată poate arăta că mașina a avut un accident. O situație similară poate exista și în cazul oglinzilor, dacă cele din dotare erau electrice, cu încălzire sau simple.

Imagini din arhivă cu mașina. În cazuri excepționale, câteva din imagini ar putea fi repetitive dacă proprietarul mașinii le-a distribuit pe mai multe site-uri. Este un semnal de alarmă că mașina s-a aflat la vânzare pentru o perioadă îndelungată. În plus, pot exista imagini cu mașina avariată, în timp ce ea poate fi prezentată fără accidente.

Sume de comentarii: 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.