
Standardele de emisii Euro 7 vor fi mai puțin drastice decât se așteptă
Viitoarele reglementări ale Uniunii Europene privind norma de poluare Euro 7 vor fi mai puțin stricte decât se aștepta, dacă este de crezut legislația văzută de publicațiile media.
O serie de publicații de știri susțin că au obținut scurgeri de informații din legislația Comisiei Europene care indică că nu vor exista modificări ale cerințelor privind emisiile pentru mașinile și furgonetele cu combustie internă, atunci când regulile Euro 7 vor fi introduse în 2025.
Documentele indică că UE încearcă să minimizeze costurile dezvoltării de motoare cu ardere internă mai curate. Ei sugerează că îmbunătățirile vor viza în primul rând motoarele diesel și vor face ca acestea să fie la fel de curate ca motoarele pe benzină Euro 6.
Un purtător de cuvânt al Asociației Producătorilor de Automobile din Europa a declarat: „Industria solicită o abordare care nu este doar eficientă în ceea ce privește rezultatele, dar care este avantajoasă din punct de vedere al costurilor, abordând totodată provocările uriașe ale îndeplinirii viitoarelor obiective de CO2. Producătorii de vehicule merg pe deplin cu obiectivul neutralității carbonului – ar fi contraproductiv să fie eliminate investițiile din cauza acestui lucru.”
Sugestia că norma Euro 7 nu va fi atât de dură pe cât era de așteptat, a stârnit totuși furie din partea militanților pentru mediu.
Anna Krajinska, managerul pentru emisiile vehiculelor și al calității aerului din cadrul grupul de campanie Transport & Environment, a declarat pentru The Guardian că acesta a fost „momentul propriu-zis dieselgate” al UE, acuzând Comisia Europeană că „înlătură” sfaturile experților.
Inițiativa EU pentru standardele de emisii ale vehiculelor – Euro 7
