Sfaturi

Măsurarea grosimii stratului de vopsea. Cum te poate ajuta?

Postat de 2 februarie 2021

Masurarea grosimii stratului de vopsea. Ce inseamna, cum te poate ajuta.

Cursa achiziției unei mașini second-hand este o luptă continuă între dorință, preț și încercarea de a nu fi păcălit de vânzător. Uneori este o luptă inegală, pentru ca tu ești un cumpărător amator, care face asta o dată la 3 ani și te lupți cu un vânzător profesionist, care face asta de două ori pe zi.

Pentru a avea șansa unei lupte cu forțe cât de cât egale, ai nevoie de ajutor – de instrumente care sa te ajute. Dacă dorința ține de tine iar prețul necesită informare și aptitudini de negociere, noi ne oprim astăzi asupra parții tehnice și anume la un element important în încercarea ta de a nu fi păcălit de vânzător.

Verificarea grosimii stratului de vopsea este o privire în istoria mașinii. Te ajută să identifici elemente de caroserie schimbate sau reparate. Este o informație foarte utilă, pe care nu o luăm în considerare dacă nu facem această măsurătoare.

Verificarea mașinilor second-hand se poate face în patru moduri:

-online (istoric daune și kilometri),
-reprezentanțe auto (istoric service),
-ateliere service independente și mecanici independenți care se deplasează unde se află mașina vizata de client.

Cea din urmă verificare poate conține și măsurarea grosimii stratului de vopsea, care este un element edificator dacă dorim să verificăm starea caroserie.

Dacă ești primul proprietar al mașinii sau istoricul acesteia îți este pe deplin cunoscut, informațiile despre accidentele suferite de mașină nu sunt noutăți. Dar dacă vrei să cumperi o mașină rulată sau ai cumpărat-o fără să faci în prealabil o verificare a istoricului de accidente este recomandabil să o faci ca să știi ce probleme pot apărea și, astfel, să remediezi deficiențele existente.

Raportul autoDNA te poate ajuta să obții informații despre zonele în care mașina a fost lovita, iar folosirea unui tester de măsurare a grosimii stratului de vopsea te poate ajuta să identifici mărimea zonelor avariate, dar și calitatea reparației.

Cum poți măsura grosimea stratului de vopsea?

  1. Dacă stratul de vopsea pe elementul indicat de este relativ mic și constant, dar diferita de restul elementelor învecinate, înseamnă că acel element este nou și a fost vopsit.
  2. Dacă stratul de vopsea este mult mai gros decât pe restul mașinii, dar uniform, înseamnă că poți avea un element de caroserie second-hand demontat de pe o alta mașină și revopsit.
  3. Dacă stratul de vopsea este sensibil mai gros decât pe elementele de caroserie învecinate și în unele zone grosimea crește de 2 sau de 3 ori, înseamnă că în acele zone elementul de caroserie a fost reparat, îndreptat și folosit kit pentru uniformizarea suprafeței. Aici avem un element reparat, iar dacă grosimea nu este foarte mare, atunci poți spune că este o reparație de calitate.
  4. Dacă stratul de vopsea este sensibil mai gros decât pe elementele de caroserie învecinate și în unele zone grosimea crește cu mai mult de 4-5 ori grosimea stratului de vopsea, adică de la microni se ajunge la aproape 1 mm sau chiar mai mult, înseamnă că în acele zone elementul de caroserie a fost reparat, dar reparația este de proastă calitate pentru că există foarte mult kit. Acest surplus de kit are un risc de a se desprinde în timp, dar, mai mult de atât, indică o stare generală proastă a mașinii. Poate nu este singura reparație de proastă calitate a acestei mașini, dar aceasta a putut fi descoperită.

CONCLUZIE

Raportul autoDNA este un furnizor de informații pe care ulterior trebuie să le verifici cu instrumente specifice sau la mecanici autorizați.
Măsurarea grosimii stratului de vopsea este unul dintre cele mai simple teste, mai puțin subiective și care oferă un rezultat garantat imediat!

Vă sfătuim să nu ratați această etapă în verificarea unei mașini!

Sume de comentarii: 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.