sfaturi

Cum sa aveti grija de o masina diesel

Postat de 3 May 2017

Este cunoscut faptul ca vehiculele diesel sunt mai economice deoarece motorina este si mai ieftina decat benzina si puteti face economii semnificative atata timp cat intelegeti specificul acestui tip de motor. Din punct de vedere tehnic, motoarele diesel sunt mai complexe decat cele pe benzina, ceea ce le face mult mai scumpe atunci cand vine vorba de reparatii. Stiind cum sa ai in mod corespunzator grija de autoturismul tau diesel, cu siguranta nu vei face reparatii prea des.

De ce trebuie sa ai grija, atunci?

Pentru a salva injectoarele, utilizati combustibil de calitate

Daca intrebati un specialist despre cum sa luati cazul unei achizitii diesel, cu siguranta el va incepe astfel: nu economisti combustibil. De ce? Fiindca mersul subturat sau combustibil mai ieftin ( de proasta calitate ) va aduce efecte negative injectoarelor. Ele sunt predispuse la deteriorari si sunt foarte costisitoare atunci cand vine vorba de inlocuit. Chiar daca le veti putea repara, acest lucru va costa cateva sute de lei. Amintiti-va ca exista 4 injectoare si atunci va trebuie sa le reparati pe toate sau sa inlocuiti cel putin unul. Efectele injectoarelor se reflecta in felul in care se comporta masina dvs. Fumul de evacuare va fi foarte negru sau alb si vor aparea niste zgomote ciudate la motor.

Protejati turbocompresorul

Turbocompresorul este inca un alt element al unei masini diesel care necesita o atentie speciala si este foarte scump atunci cand vine vorba de reparatii. Cheia pentru a prelungi viata si a salva sume importante de bani pentru reparatii este sa il lasi sa se raceasca dupa ce termini cu condusul. Specialistii recomanda ca cel mai bine este sa il lasati sa functioneze de la 20 sec – 2 min, dupa ce ati oprit masina inainte de a opri motorul. Pentru primii km asigurati-va ca incercati sa conduceti fara probleme si evitati acceleratiile scurte. Starea turbocompresorului depinde, de asemenea, de uleiul din motor. Ar trebui sa inlocuiti uleiul la cel putin 15.000 km sau odata pe an.

Cum va dati seama ca trebuie inlocuit turbocompresorul? Veti auzi un fluierat si veti pierde din puterea masinii, fumul va fi albastru sau consumul de ulei va fi crescut.

Curatati filtrul de particule

DPF (filtrul uscat) sau FAP (filtrul umed) este acolo pentru a elimina funinginile din gazele de esapament. Filtrele de particule au fost introduse in automobilele diesel pentru a reduce emisiile. Daca nu este curatat corespunzator, filtrul poate fi deteriorat prin acumularea de cenusa. Acest lucru este foarte probabil daca conduceti masina prin oras si nu atingeti viteze mari. Cand conduceti rapid, filtrul se poate curata. Daca masina dvs are filtru FAP, asigurati-va ca puneti mai mult combustibil in rezervor; calculatorul alege volumul lichidului special folosit pentru indepartarea funinginii utilizand filtrul FAP pe baza volumului de combustibil din rezervor, astfel incat este mai bine sa nu il umpleti doar cu cativa litri atunci cand alimentati. Daca filtrul se deterioareaza va trebui sa platiti cateva mii de lei.

Conducerea unei masini diesel in timpul iernii

Starea autovehiculului dvs diesel depinde de calitatea motorului diesel utilizat, in special, in timpul iernii este foarte important sa il umpleti cu combustibil de inalta calitate. De asemenea, trebuie sa evitati lasarea in frig pentru o perioda lunga atunci cand in rezervor este mai putin combustibil. Iarna este momentul in care doriti ca rezervorul sa fie plin de fiecare data cand plecati la drum. Inainte de sosirea iernii asigurati-va ca inlocuiti filtrul si verificati starea bujiilor, bateriei si alternatorului.

5 pasi pentru protejarea motorului diesel

In loc sa va insusiti sfaturile specialistilor puteti sa le rezumati pentru a fi mai usor de urmarit. Incercati sa memorati cei 5 pasi de mai jos:

  1. Tipul combustibilului

Mergeti la benzinarii de incredere, alegeti combustibil de buna calitatesi cumparati cantitate  mai mare in loc de cativa litri. Asigurati-va ca rezervorul nu este niciodata gol in timpul iernii si umpleti-l de fiecare data cand aveti ocazia.

  1. Ulei de motor

Inlocuiti uleiul de motor cel putin odata pe an sau la 15.000 km. Ramaneti la uleiurile de motor de calitate care sunt recomandata pentru masina ta.

  1. Pornire usoara si conducere usoara

Lasati-o usor atunci cand porniti masina, nu va grabiti. Pastrati RPM in mijloc.

  1. Timp pentru racire

Asteptati cel putin 20 secunde inainte de a opri motorul.

  1. Inlocuirea filtrului

Inlocuiti filtrele pentru ulei, combustibil si aer.

 

Sume de comentarii: 0

Leave a Reply

Your email address will not be published.