Am o masina

Culoarea fumului din toba de esapament

Postat de 30 iunie 2017

Cum iti poti da seama de starea motorului prin culoarea fumului evacuat prin toba de esapament.

Fumul evacuat prin toba de esapament ar trebui sa fie incolor dar uneori nu este asa. In anumite conditii acesta poate fi negru, alb sau chiar albastru. In timp ce aceste schimbari va atrag atentia, ele nu inseamna neaparat ca se intampla ceva gresit. Totusi, va recomandam intotdeauna sa duceti masina la un service autorizat pentru a fi verificata de un specialist. Acest lucru este la fel de important atunci cand cumparati o masina second-hand. Ca un sofer obisnuit nu aveti nicio sansa sa recunoasteti semnele de avertizare pe care un profesionist nu le va pierde. Spuneti mecaniculului de ati venit si lasati-l sa verifice masina in detaliu. Daca schimbarea fumului sugereaza ca urmeaza reparatii serioase, cu cat le faceti mai repede, cu atat vor fi mai ieftine. Ghidul nostru nu este menit sa inlocuiasca sfaturile profesionale dar va vor ajuta sa intelegeti ce se intampla cu masina dvs.

Fum negru

Faptul ca fumul de evacuare are culoarea negra nu inseamna neaparat o defectiune grava. De exemplu, unele vehicule diesel vor produce mai mult fum negru cand motorul este incarcat puternic. Daca observati adesea fumul negru, este posibil ca sistemul de injectie sa necesite verificarea deoarece acest lucru este cauzat in mod obisnuit de calitatea scazuta a combustibilului sau uzura excesiva a injectoarelor. Daca aveti noroc, este posibil sa aveti nevoie sa schimbati doar conductele intercooler. Acest lucru ar creste puterea motorului si va face munca mai linistita.

Fum gri

Fumul de evacuare devine gri cand proportiile combustibilului si fumului se modifica in motor. Unul din motivele mai frecvente este un senzor de motor defect, de exemplu senzorul de temperatura. Cand computerul nu poate indica temperatura exacta in cazul in care motorul va oferi mai mult combustibil, facand astfel amestecul prea bigat. Aceasta va creste, desigur si consumul de combustibil. Fumul gri apare foarte rar in tevile de esapament dar daca apare regulat atunci este nevoie sa vizitati un service specializat.

Fum albastru

Cand fumul de evacuare devine albastru, prea multa cantitate de ulei de motor este arsa impreuna cu combustibilul. Puteti verifica singur consumul de ulei, desigur. Faceti-o in mod regulat si daca consumul creste, veti observa cu siguranta diferenta. Fumul albastru poate aparea atunci cand aveti o granitura defecta de turbo sau supapa – acestea sunt scenariile mai optimiste. Daca aveti ghinion, fumul poate sugera inele de piston sau maneci defecte; Acest lucru inseamna ca trebuie sa va pregatiti pentru reparatii serioase ( si costisitoare ) ale motorului.

Fum alb

Fumul de evacuare devine adesea alb iarna. Acest lucru este cauzat de vaporizarea apei colectate in sistemul de evacuare iar vaporii sunt intotdeauna vizibili cand temperatura scade sub zero. Fumul ar trebui sa revina la normal in timp ce conduci, totusi. In caz contrar, este posibil sa aveti o problema cu capul cilindrului sau sigiliul de sub el. Daca lichidul de racire trece prin sistemul de epuizare, acolo va fi apa deci veti vedea cu siguranta vapori. De asemenea, veti observa scaderea constanta sau temporara a puterii.

Sume de comentarii: 12

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

  1. Cristi

    Bună ziua, am cumpărat de cuprind un seat 2001 motor 1,4 16v, Specific motorul nu dădea fum, la o verificare a nivelului de ulei am constata ca mai trb completat, după completarea uleiului, cînd am pornit motorul da fum alb albastru, sa nu fie compatibil uleiul, sau care ar fi cauza?

  2. Anonim

    buna ziua am kia carnival 2,9 crdi. cu putin timp in urma pornea cam greu dar la un momendat deloc !! singura solutie de pornit spray. nu stiu care ar fi problema ? si scoate fum rau de culoare negru cand o turez. uni sp ca ar fi un aer fals pe undeva !!

    1. Anonim

      Cu siguranta la ceea ce spui este o problema cu injectoarele ai nevoie de o verificare urgent pentru ca vei ajunge sa nu mai poti porni nici cu spray

  3. Adrian

    Daca tu nu esti in stare sa faci singur o diagnosticare dupa fum (dar recomand si un tester, pentru ca daca ai masina in ziua de azi este obligatoriu sa-ti cumperi si tester ca sa nu le tii tu familia alora cu tester) mergeti doar la reprezentanta, nu mergeti la mecanici aiurea indiferent de cum se cheama service-ul. In rumania toti au fost mecanici de Dacia prin autoservice-uri sau parcari si au devenit peste noapte mecanici de orice marca de masina.

    1. Marian g

      Buna ziua am un opel astra j 2011 dimineata cînd o pornesc scoate fum alb 20 minute apoi in mers nu mai scoate ce trebuie sa fac

  4. Albert

    AM CUMPARAT O MASINA,SCOATE UN FUM ALB,CE ANUME POATE FI? UNI SPUN CA AR FI GARNITURA DE CHILOASA,ALTI SPUN CA:AR FI CONDENS PE ESAPAMENT. VREAU O PARERE CIT MAI BUNA. MULTUMESC

    1. George Jantea Post author

      Buna ziua. O astfel de parere trebuie ceruta doar din partea unui expert mecanic, dupa o verificare tehnica. Astfel cel mai bine este sa faceti o vizita la un service specializat.

  5. Gabi

    Buna ziua am si eu o antrebare am un Audi a6 c5 18 turbo an relantiu ami scoate fum alb an mers nimic apa nu scade de loc nici ulei oare ce ar putea fii problema va multumesc pt un raspuns

  6. Bogdan

    Salut am si eu o intrebare, am un pasat din 2007 cu filtru de particule si cand o tin pornita la relantiu scoate fum alb, tin sa mentionez ca am observat ca la masina i s.a scos filtru de particule ,ce ar trebui facut?

    1. George Jantea Post author

      Buna ziua. Va multumim pentru comentariu. Fumul alb este din cauza apei. Totuși credem că este fum albastru, apărut din cauza uleiului.
      Ati observat daca observat consum de ulei, daca scade sau creste nivelul apei in vasul de expansiune? Daca apa este murdară și uleioasa sau daca “fierbe” adică dacă are scăpări de gaze in apa. In orice caz trebuie sa mergeti intr-un service autorizat si sa investigati aceasta problema.